Doba k přečtení: 3 minuty
Pohled kolegyně Jany, která se v září nově připojila k našemu učitelskému týmu
První stupeň vyrazil na školu v přírodě hned na začátku školního roku, místo tradičně plánovaného června. Vedly k tomu okolnosti, ale také myšlenka, že škola v přírodě akceleruje rozjezd třídy, přispěje k vzájemnému poznávání a sladění nejen dětí navzájem, ale také učitelů a dětí, což jednoznačně prospívá vztahům a utužení třídního kolektivu. Zkrátka dobrý start do nového školního roku.
Odvezli jsme si samé pozitivní zkušenosti
První stupeň v letošním školním roce posílilo hned několik nových učitelek. Po zářijové škole v přírodě se jednoznačně shodly, že možnost poznat děti mimo školní prostředí je k nezaplacení. Možná to znáte, nejlépe si popovídáte při procházce nebo na výletě. A čistě mezi námi, děti, které v lavici neposedí, se na mimoškolních akcích projeví jako mimořádně schopné při praktických činnostech. Pro nás nováčky byla bonusem možnost neformálně poznat nové kolegyně. Ve školním kolotoči na to není mnoho času, přestože to považuji za velmi důležité.
Cesta kolem světa za týden
Do Krkonoš jsme jeli s agenturou Robinson. Jejich zkušení instruktoři se, ve spolupráci s námi, starali o smysluplné využití odpolední a večerů pro naší početnou výpravu dětí. Ve skupinách napříč ročníky děti hrály hry a plnily řadu zajímavých úkolů, ve kterých uplatnily spolupráci, komunikaci, plánování apod. V rámci týdenního tématu Cesta kolem světa „navštívily“ děti několik kontinentů, vedly si cestovní deník, překonaly strach při stezce odvahy a na konci obdržely diplomy a malou odměnu. Aktivity byly pro děti zábavné, ale také vzdělávací a poučné. Takový byl společný cíl.
Poznáváme krásy vlasti
Dopoledne jsme trávili v rámci tříd nebo jednotlivých ročníků vzdělávacími vycházkami, hrami a aktivitami na stmelování třídních kolektivů v nádherném prostředí KRNAPu. O program v angličtině a anglickou konverzaci se postaraly kolegyně, rodilé mluvčí. Ve středu jsme pak všichni společně podnikli výlet na Sněžku. Ujít 18 km a vystoupit až na vrchol byla pro leckoho výzva, ale poradili si s ní všichni. Počasí nám přálo a děti projevily nasazení i schopnost se vzájemně podporovat. Velcí pomáhali malým, silnější slabším. Tyto zážitky příhodně doplnily naše měsíční téma Česká republika a okolní státy.
A co na to děti?
Děti ze 4. A připravily po návratu anketu pro děti ze všech zúčastněných tříd. Anketa měla být takovým malým ohlédnutím, na které navázala reflexe školy v přírodě ve všech třídách. Z ankety vyplynulo, že si děti pobyt velmi užily. Co děti ocenily nejvíc? Noční bojovku a výlet na Sněžku, paradoxně dvě akce, kterých se původně nejvíc obávaly. Zjevně jim tedy svědčí občas vystoupit ze své komfortní zóny a pak i užít radosti, že vše zvládly.
Mezi jídly jednoznačně zvítězily kuřecí stripsy. Po návratu ze Sněžky děti zcela očekávaně ocenily chuť a vůni Ameriky – kontinentu, který v rámci celotýdenní hry také „navštívily“.
Škola v přírodě v září je skvělou příležitostí přeladit se z prázdnin, vykročit do nového školního roku a získat společné zážitky, ze kterých budeme čerpat po celý rok.