Principy vzdělávání
Školní vzdělávací program naší školky vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a je upraven pro výuku také v anglickém jazyce. Ve výuce rovněž využíváme aktivity a metody programu Začít spolu. Komunikace ve školce probíhá v průběhu celého dne v českém i anglickém jazyce.
Děti provádíme předškolním obdobím v souladu s filozofií Magic Hill, která je založena na respektu a dobrých vztazích. Náš přístup k dětem je nedirektivní, děti citlivě připravujeme na vstup do základní školy, a to v bezpečném prostředí, kde se děti učí navazovat první sociální vazby s vrstevníky i dospělými, zažívají radost ze hry i z učení. Důležité je vést děti k dovednostem, tento způsob učení je rovněž pilířem výuky v naší základní škole, která na předškolní přípravu navazuje. Proto u dětí rozvíjíme tzv. soft skills, jako je samostatnost, vlastní aktivita, spolupráce a komunikace. Cílem je otevřené a přátelské prostředí, posilování vnitřní motivace k učení, učíme děti práci s chybou jako běžnou součástí tohoto procesu. Pro podporu vzájemného učení a budování dobrých vrstevnických vztahů tvoříme věkově smíšené třídy, kde děti pracují společně a výuka je řízena tématy. Pro kvalitní a cílenou předškolní přípravu pak tvoříme samostatné skupiny předškolních dětí, kde je východiskem vzdělávací plán jako předstupeň naší základní školy.
Anglický jazyk s rodilými mluvčími
Anglický jazyk vyučují výhradně rodilí mluvčí, kteří jsou ve školce přítomni po celý den jako řadoví učitelé, děti je znají a je pro ně přirozené učit se cizí jazyk tak, jako se učily svůj rodný jazyk, tedy v průběhu celého dne a prostřednictvím běžných každodenních činností.
Jsme přesvědčeni, a naše zkušenosti to potvrzují, že zahájení výuky cizího jazyka je v předškolním věku nejefektivnější, neboť děti k němu přistupují jako ke hře, nemají zábrany chybovat, učení probíhá spontánně s používáním fonetické paměti, děti dobře napodobují zvuky a tím získávají unikátní a neocenitelný základ pro budoucí studium cizího jazyka a také pro správnou výslovnost.
Výuka anglického jazyka probíhá ve spolupráci s českým programem předškolní výchovy, učitelé spolupracují na tvorbě témat, prostřednictvím kterých si děti budují slovní zásobu a získávají všeobecný přehled.
Kvalitní předškolní příprava v českém jazyce
Výuka anglického jazyka u nás neprobíhá na úkor českého. Čeští učitelé hovoří na děti vždy česky, což vede u dětí k přirozenému vnímání dvojjazyčnosti prostředí. Děti tak mají stále před sebou řečový vzor, dbáme na správné formulace a výslovnost, rozvoj slovní zásoby, a navíc v programu školky důsledně zohledňujeme české reálie a tradice, písničky, pohádky.
Celková koncepce předškolní přípravy v naší školce sleduje rozvoj řeči, slovní zásoby, správné používání jazyka, nápravu logopedických nezralostí, procvičování paměti, vyjadřovacích schopností, před-matematické orientace, přípravy na psaní a čtení a rovnoměrného smyslového rozvoje. Nedílnou součástí předškolní přípravy je také podpora pracovní a sociální zralosti a zvládnutí dovedností spojených s hrubou motorikou dítěte. V programu je též zahrnuta systematická logopedická průprava zaměřena na prevenci řečových poruch.
Program Začít spolu
Využíváme prvky programu Začít spolu, který je založen na konstruktivistickém učení, Středem je dítě a jeho individuální potřeby. Výuka je založena na propojování témat, rozvíjíme samostatnost dětí, jejich kreativitu, schopnost spolupracovat, kritické myšlení. Důraz klademe na formativní zpětnou vazbu a práci s chybou. Do výuky zařazujeme centra aktivit jako například: Divadlo, Knihy a literatura, Centrum pohybu, Kreativita, Pokusy a objevy a mnohá další. Jedná se v podstatě o pracovní koutky, kde mají děti připravené pomůcky a materiály a za podpory pedagogů v nich „pracují“ – hrají si, tvoří, přemýšlejí, diskutují, dělají vše, co jim pomůže dojít k nějakému určenému cíli, resp. naplnění zadání. U nás navíc v česko-anglické podobě a to v prostorách školky, školní zahrady a školní farmy.