Principy vzdělávání
Školní vzdělávací program naší školky vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a je upraven pro výuku také v anglickém jazyce. Komunikace ve školce probíhá v průběhu celého dne v českém i anglickém jazyce.
Děti provádíme předškolním obdobím v souladu s filozofií Magic Hill, která je založena na respektu a dobrých vztazích. Náš přístup k dětem je nedirektivní, děti citlivě připravujeme na vstup do základní školy, a to v bezpečném prostředí, kde se děti učí navazovat první sociální vazby s vrstevníky i dospělými, zažívají radost ze hry i z učení. Důležité je vést děti k dovednostem, tento způsob učení je rovněž pilířem výuky v naší základní škole, která na předškolní přípravu navazuje. Proto u dětí rozvíjíme tzv. soft skills, jako je samostatnost, vlastní aktivita, spolupráce a komunikace. Děti nastupují do základní školy nejen jazykově vybavené, ale zvyklé na samostatnější způsob práce a schopné spolupracovat mezi sebou. Naším cílem je otevřené a přátelské prostředí, posilování vnitřní motivace dětí k učení, učíme děti práci s chybou jako běžnou součástí tohoto procesu.
Anglický jazyk po celý den a s rodilými mluvčími
Anglický jazyk vyučují výhradně rodilí mluvčí, kteří mají současně pedagogické vzdělání, a kteří jsou ve školce přítomni po celý den jako řadoví učitelé, děti je znají a je pro ně přirozené učit se cizí jazyk tak, jako se učily svůj rodný jazyk, tedy v průběhu celého dne a prostřednictvím běžných každodenních činností. Výuka tedy není nahodilá a odtržená od každodenního života školky, ale je jeho nedílnou součástí.
Jsme přesvědčeni, a naše zkušenosti to potvrzují, že zahájení výuky cizího jazyka je v předškolním věku nejefektivnější, neboť děti k němu přistupují jako ke hře, nemají zábrany chybovat, učení probíhá spontánně s používáním fonetické paměti, děti dobře napodobují zvuky a tím získávají unikátní a neocenitelný základ pro budoucí studium cizího jazyka a také pro správnou výslovnost.
Výuka anglického jazyka probíhá ve spolupráci s českým programem předškolní výchovy, učitelé spolupracují na tvorbě témat, prostřednictvím kterých si děti budují slovní zásobu a získávají všeobecný přehled.
Kvalitní předškolní příprava v českém jazyce
Výuka anglického jazyka u nás neprobíhá na úkor českého. Čeští učitelé hovoří na děti vždy česky, což vede u dětí k přirozenému vnímání dvojjazyčnosti prostředí. Děti tak mají stále před sebou řečový vzor, dbáme na správné formulace a výslovnost, rozvoj slovní zásoby, a navíc v programu školky důsledně zohledňujeme české reálie a tradice, písničky, pohádky.
Celková koncepce předškolní přípravy v naší školce sleduje rozvoj řeči, slovní zásoby, správné používání jazyka, nápravu logopedických nezralostí, procvičování paměti, vyjadřovacích schopností, před-matematické orientace, přípravy na psaní a čtení a rovnoměrného smyslového rozvoje. Nedílnou součástí předškolní přípravy je také podpora pracovní a sociální zralosti a zvládnutí dovedností spojených s hrubou motorikou dítěte. V programu je též zahrnuta systematická logopedická průprava zaměřena na prevenci řečových poruch. V předškolním roce rovněž probíhá testování školní zralosti dětí, na základě kterého je uzpůsobena výuka tak, aby děti nastupovaly do základní školy zralé ve všech oblastech, to je kognitivní, jazykové, sociálně emoční i fyzické a schopné samostatně zvládat nároky základní školy. Ve školce pracují kvalifikovaní pedagogové, školní psycholog, speciální pedagogové a logopedický asistent.