Příběh Kláry
Cesta do školství, natož do vedení škol pro mě nebyla žádným jasným či vysněným směrem. Byla jsem spíše otevřená různým příležitostem a výzvám, které přijdou. Studium pedagogiky na filozofické fakultě, které bylo také jednou z příležitostí, k níž mě život tak nějak navedl, mě nasměrovalo k mnoha otázkám v oblasti výchovy a vzdělávání, které jsem si, zcela upřímně, do té doby nikdy nepokládala. Například jak učit, aby to žáky či studenty zaujalo, jaké používat metody pro děti s různým potenciálem a individuálními odlišnostmi, jak rozvíjet nejen znalostní, ale i osobnostní stránku dítěte.
Do Magic Hill jsem přišla až po působení ve třech jiných soukromých základních školách. I když jsem neměla v úmyslu častěji měnit zaměstnání, hned při prvním setkání s touto školou jsem měla opravdu pocit, že jsem na správném místě.
Motivující prostředí školy, doslova na míru šité dětem, na mě velmi zapůsobilo, stejně jako nadšené vyprávění pedagogů o všem, co ve škole dělají, jak o tom přemýšlejí, a že je to, světe div se, ještě k tomu baví. Zaujalo mě především zacílení na týmovost, zapojení učitelů do dění a plánování, pozitivní naladění, zkrátka ve mně vše budilo dojem, že tahle škola je společný projekt všech, kteří se v ní setkávají.
Bylo pro mě velkou výzvou a současně skvělou příležitostí ujmout se vedení takové školy. Snažím se dále rozvíjet a realizovat v praxi vizi školy tak, aby skutečně naplňovala, co je v ní obsaženo. To ale nemohu dokázat sama. Potřebuji především tým skvělých lidí, kteří mají chuť se stále sami učit, rozvíjet, pracovat na sobě, přemýšlet, diskutovat, společně tvořit. Takový tým v Magic Hill je, a to jak v základní, tak i v mateřské škole. To, co se mi jako pedagogovi od vedení dříve často nedostávalo, tady se snažíme každý den realizovat. Primární je zájem a podpora učitelům v každodenní práci, a to jak po stránce odborné, pedagogické, tak i ve vytváření prostředí, které motivuje ke spolupráci, společnému sdílení zkušeností, tandemové výuce i dalšímu vzdělávání. Kromě toho je neméně důležitá i lidská podpora, zájem, empatie a dobré vztahy napříč školou. Kvalita školy totiž závisí na každém jednotlivém učiteli. Je známé, že každý řetěz je tak pevný, jak pevný je každý jeho článek. I u nás v Magic Hill není nikdo méně či více důležitý.