Učit děti nestačí, jde i o postoje, třeba ty k životnímu prostředí
Svět se mění stále rychleji. Doba přináší neustále nová témata, která jsou pro dnešní děti stejně důležitá jako malá násobilka. Třeba slupky.
Na našem blogu s vámi chceme sdílet názory a komentáře k tématům souvisejícím se stavem školství u nás a současně přinášet příklady z naší školní praxe. Můžete se u nás inspirovat, můžete s námi souhlasit, nebo nemusíte, v každém případě budeme rádi, pokud budete sami o něco více přemýšlet do jaké školy a proč dáváte své dítě, případně v jaké škole sami učíte.
Svět se mění stále rychleji. Doba přináší neustále nová témata, která jsou pro dnešní děti stejně důležitá jako malá násobilka. Třeba slupky.
Na pocovidový rok můžeme nazírat z různých úhlů a sčítat ztráty, dá se na něj ale nahlížet i pozitivně, jako na příležitost k reflexi, k vyhledávání nových směrů v podnikání, na příležitost prokázat schopnost adaptace, tu nejdůležitější dovednost pro přežití, nejen v podnikání. Důležitou oblastí pro velkou revizi je ta personální.
Rozhodnout se používat v kuchyni čerstvé bylinky má mnoho vedlejších báječných efektů: zkrásní vám zahradu či parapet, potěší hmyzáky a podpoří vaše zdraví.
I wanted to take some time to reflect on how this year has been and to share my experience dealing with the pandemic as a foreigner living in a country where I don’t fluently speak the language.
Ono se to řekne – bylinky jsou zdravé, léčivé, voňavé! Ale kterou použít na co a hlavně, jak si je vypěstovat doma, to už chce trochu studia.
„Zbavte se posedlosti výsledky. Pokud máte školu, která se zaměřuje na dobré akademické výsledky, pak věřte, že tam děti nejspíš nebudou šťastné.“
Bylinka, slovo s kouzelným obsahem, opředené historií, mýty a kouzly. Neodmyslitelná součást přírody, která pronikla do našich zahrad, lékárniček a talířů.
Collaboration among teachers is a force that positively influences the whole school community.
Děti jsou zpátky ve škole v rotačním režimu. V nadšení, že se vrací po dlouhých týdnech konečně do školy, jsme podcenili, s jakými následky se vrátí a co bude rotační forma výuky pro ně znamenat.
Učitelů je málo, a těch dobrých ještě méně a je třeba o ně pečovat. Navyšovat ale s argumentací, „mají málo, musíme jim všem přidat“, neobstojí. Čistě ekonomicky je mzda odměna za přidanou hodnotu, nikoliv za to, že jsem učitel nebo ještě hůře, že jsem učitel už hodně dlouho.