Well being a přírodní zahrada aneb PERMA a permakultura
PERMA a permakultura jsou sice pojmy z různých oblastí, ale úzce spolu souvisí. Že trávit čas v přírodě přispívá k dobré náladě je nesporné, pojďme ukázat, jak to podpořit i vědecky.
Na našem blogu s vámi chceme sdílet názory a komentáře k tématům souvisejícím se stavem školství u nás a současně přinášet příklady z naší školní praxe. Můžete se u nás inspirovat, můžete s námi souhlasit, nebo nemusíte, v každém případě budeme rádi, pokud budete sami o něco více přemýšlet do jaké školy a proč dáváte své dítě, případně v jaké škole sami učíte.
PERMA a permakultura jsou sice pojmy z různých oblastí, ale úzce spolu souvisí. Že trávit čas v přírodě přispívá k dobré náladě je nesporné, pojďme ukázat, jak to podpořit i vědecky.
Předvánoční čas a Vánoce máme většina z nás spojený s obdarováváním, i v naší škole věnujeme advent různým dobročinným projektům. V našem pojetí ale nejde jen o jednorázové akce, které tak nějak k tomuto období patří. Zamýšlíme se totiž nad tím, co je posláním škol v dnešním světě a že to není jen předávání znalostí.
Through the whole school project we visited many countries around the world and celebrated their Christmas traditions.
Being thankful does not have to only occur on Thanksgiving. We can always be grateful and show appreciation for the fortunes in our lives. What are you thankful for?
Permakultura je způsob přemýšlení o tom, jak využívat zdroje této Planety udržitelně, efektivně, s úctou a respektem k dalším generacím. Jak a proč ji do svého života můžete zapojit i Vy, ideálně s dětmi?
Povídáte si s dětmi o změnách klimatu? Není již žádným tajemstvím, že to budou právě naše děti, které čeká život ve světě, jenž se výrazně změní. My chceme děti inspirovat k tomu, aby se nebály svět měnit – k lepšímu a ukazovat, že to lze a že možnosti jsou na dosah, třeba i doma na zahradě nebo na…
The transition from lower to upper school is a fun and exciting time for students, but it can also be stressful and the source of anxiety. By the time the end of September comes around most of the nerves and stress have eased. The students are learning upper school is less frightening than they once…
Ve škole by se děti měly učit především to, co využijí za zdmi školy, ve skutečném životě. Dostávat podněty a informace, které jsou motivační a propojené s reálným světem. Jednou z možností je právě přizvání zajímavých lidí „zvenku“.
Škola v přírodě v září je skvělou příležitostí přeladit se z prázdnin, vykročit do nového školního roku a získat společné zážitky, ze kterých můžeme čerpat po celý rok.
Školy musí fungovat jako učící se organizace. „Pokud v měnícím se světě má být firma úspěšná ví, že se musí začít chovat jako učící se organizace“. V tom případě by školy měly být první, kdo tyto principy přijmou. Učitelé nemají jen učit, ale i učit se. Mohou pak tuto dovednost předávat dál a ta má být hlavním…